Jako domácí opravář Apple zařízení jsem se z počátku potýkal s problémem nekvalitních náhradních dílů. Upřímně, bylo pro mne vždy nejhorší, když se mi týden po opravě vrátil zákazník s tím, že mnou instalovaný díl přestal fungovat, tak jak má. Přitom objednávané díly, které jsem používal byly vždy označeny jako originál. Jak je tedy možné že původní díl co byl v telefonu vydrží i několik let a originální díl, který jsem instaloval třeba jen týden?
Po týdnech strávených pročítáním internetových diskuzí jsem nalezl hořkou pravdu - běžným smrtelníkům není souzeno získat nový originální náhradní díl pro Apple zařízení. Společnost Apple je známa svojí restriktivní politikou, která se snaží vymýtit konkurenční servisy (neautorizované) a domácí kutily. Proto originální Apple díly nejsou nikdy určeny k běžnému prodeji.
Originální náhradní díl může získat jen autorizovaný servis na základě zaslání žádosti společnosti Apple. Tato žádost je vázána na IMEI telefonu, čili není možné náhradních dílů objednat větší množství. Ani autorizovaný servis si tedy nemůže objednat stovky náhradních dílů a následně je prodávat dál, jelikož dostanou jen tolik dílů, kolik opravují zařízení.
Jakmile tedy natrefíte na nějakou společnost, či jedince, který prodává nový originální díl pro Apple, je téměř jisté, že se jedná o padělek. Bohužel v ČR, ale i ostatních zemí je běžné označovat jako originální náhradní díl i ten, který se i při letmém pohledu rozpadne na prach a rozhodně nemá požadovanou kvalitu. Pro neznalého jedince je velice těžké rozpoznat originál od padělku a tak aktivity těchto prodejců zůstávají nepotrestány.
Rada na závěr tedy zní: “Nikdy nekupujte nové náhradní díly pro Apple zařízení označené jako originál” - v 99% bude objednaný díl neoriginální a s dodavatelem náhradních dílů, který lže o původu zboží nemá smysl spolupracovat.
Diskuze: Setkali jste se někdy s podobnými metodami prodejců náhradních dílů ? Podělte se o svoji zkušenost v komentářích níže! :)
Jakub Zima / iSwap.cz